monument valley 04-07 - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Niels en Melanie - WaarBenJij.nu monument valley 04-07 - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Niels en Melanie - WaarBenJij.nu

monument valley 04-07

Door: NielsMelanie

Blijf op de hoogte en volg Niels en Melanie

05 Juli 2012 | Verenigde Staten, Kayenta

Gisteravond nadat we de verslagen op internet hadden gezet hebben we 'all you can eat' ervaren met soep, salade en ... pizza! Was erg lekker.
We hebben bericht gehad van Toerkoop dat het reisagentschap in Amerika een fout heeft gemaakt. Deze organisatie heeft schijnbaar precies de 2 hotels geboekt die een dag later weer zijn gecancelled. De rest van de hotels schijnt dus allemaal geregeld te zijn.
Het is vandaag Independence day en wat bewolkt. Nadat we een broodje bij de Subway hebben gehaald, hebben we een plek in het park uitgezocht om ons broodje te eten. Hierna aan de toch van 8 km begonnen (delicate arch). We moesten naar boven klimmen en klauteren en hebben onderweg een slang van ruim een meter lang gezien. Eenmaal boven heb je een prachtig uitzicht. je moet wel goed opletten waar je je voeten neerzet want anders glij je zo de afgrond in. En dan zijn er hier best veel mensen die jonge kinderen op de berg meenemen. na de wandeling zijn we naar onze volgende bestemming gereden, namelijk: Monument Valley. Onderweg hebben we 2 musea bezocht. Een indiaans cultuur historisch museum en een museum over Dinosaurussen.
Toen we verder reden zagen we wilde paarden in Monument Valley. Bij het hotel waren we pas om 18.30u. Na het inchecken zijn we gelijk het restaurant ingedoken. Als je hier uit eten gaat krijg je je voorgerecht en voordat je deze op hebt krijg je meestal je hoofdgerecht al. Als je deze op hebt vragen ze of je de ijs-kaart wilt zien .Zo niet, dan komen ze het bonnetje al brengen voordat je je drinken ook maar op hebt en zeggen: "whenever your ready'. Dus je durft al geen nieuw drankje meer te bestellen. Vandaag kreeg Niels zijn warme voorgerecht al, 5 minuten nadat hij het op had kreeg ik mijn warme voorgerecht. Met een beetje mazzel had ik het net op voordat het hoofdgerecht geserveerd werd. Je zit hier dus geen uren in een restaurant, maar meestal 45 minuten.
Hierna zijn we naar de kermis en het rodeorijden gelopen. Helaas konden we er niet meer in bij het rodeorijden omdat het vol zat. Wel zijn we over een alcoholvrije kermis gelopen. We zitten hier namelijk in het gebied van de navajo-indianen en hier word geen alcohol verkocht. Er kwam een gevaarlijk donkere lucht aanwaaien dus zijn we uit het open veld naar het hotel gelopen. Uiteindelijk gebeurde er niks, het was zeker de zwarte nacht die kwam aanwaaien. Om 22u zijn we naar buiten gegaan om het vuurwerk te bekijken. Een uur daarvoor hadden we het vuurwerk van de eerdere tijdzone al op t.v. gezien. Na het vuurwerk hebben we een illegaal glaasje wijn gedronken op onze kamer.