Donderdag 19 Juni Kalibaru - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Niels en Melanie - WaarBenJij.nu Donderdag 19 Juni Kalibaru - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Niels en Melanie - WaarBenJij.nu

Donderdag 19 Juni Kalibaru

Door: NielsMelanie

Blijf op de hoogte en volg Niels en Melanie

19 Juni 2014 | Indonesië, Kalibaru

De wekker ging om 1u, pfff valt tegen hoor als je op vakantie bent. Maar goed, laatste reisdag gelukkig. Vanaf vandaag kunnen we rustig aan doen. Om half 2 zitten we aan een bakkie broodnodige koffie, waarna we vertrekken richting de bromo vulkaan. We stapten over op een jeep in verband met de hobbelige wegen. Daar aangekomen waren we 1 van de eerste op een mooi uitzichtpunt. Er zit een lokaal vrouwtje met een primitief kampvuurtje met daarop een fluitketeltje waar we een kop koffie/thee haalden. Na nog even gewacht te hebben begon lanzaam de hemel rood te kleuren en kwam de zon langzaam op boven het BromoTengger plateau. Schitterende foto's kunnen maken en daarna zijn we afgedaald in de mistige Caldera. Het was een heel mistique gezicht met de optrekkende mist om ons heen. In de mist kon je af en toe een paard met ruiter onderscheiden, hier hebben we ook heel mooie foto's van kunnen nemen. Ook hier kregen we een bak koffie en een gebakken banaan. Niels is daarna alleen verder naar de krater geklommen en Dedi en Melanie bleven wachten. Het is namelijk een zware tocht en dus niet erg aan te raden als je zwanger bent. Boven aangekomen een paar mooie foto's gemaakt. Tevens nog even staan kletsen met een paar spanjaarden.... tot ze wisten dat ik een Nederlander was toen was het gesprek snel over... zou het te maken hebben met..... nee toch... :p
Na de toch naar naar beneden troffen we elkaar weer en stapten in de jeep om de tocht voort te zetten. In het dorp hebben we de van het hotel meegekregen lunchpakketjes genuttigd bij een vriend van Dedi, onze gids, thuis. Na de lunch verder gereden richting onze eind bestemming: kalibaru.
De tocht was weer eens lang (nog 4 uur rijden) en we hebben nog een uur vast gestaan vanwege een of andere optocht door een dorp. Kennelijk is het vandaag overal feest, overal in elk dorp staan feesttenten met snoeiharde muziek en overal zijn optochten. Langs de weg word ook nog even een koe ritueel geslacht, in volle aanblik van een ieder die passeerd. Uiteindelijk komen we om 14.15u aan bij ons hotel. Het hotel is een prettig landelijk 'resort' met losse huisjes met hele mooie tropische tuinen overal om ons heen. het is er heel rustig voor de verandering (eens niet bij een drukke weg). Alleen zijn er hier 5 moskeeen door elkaar heen aan het tetteren. Lekker even aan het zwembad gelegen en daarna de nodige slaapuurtjes ingehaald. Vanavond lekker rustig eten, rustig slapen en morgen HELEMAAL NIETS doen tot een uurtje of half 3. Dan gaan we hier op het landgoed even kijken op de rijstvelden.