Woensdag 11 Juni Medan - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Niels en Melanie - WaarBenJij.nu Woensdag 11 Juni Medan - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Niels en Melanie - WaarBenJij.nu

Woensdag 11 Juni Medan

Door: NielsMelanie

Blijf op de hoogte en volg Niels en Melanie

11 Juni 2014 | Indonesië, Medan

Na het ontbijt stond onze taxi alweer voor om ons naar de moskee & naar een paleis te brengen. Hierna zullen ze ons afzetten bij het vliegveld om naar Java te vliegen. In de moskee kreeg Niels een doek als rok om om zijn knieen te bedekken. Melanie kreeg een doek over haar schouders en 1 over haar haar. Bij het vliegveld namen we afscheid van onze trouwe gids & chauffeur. We zijn benieuwd wie er op Java op ons staat te wachten....

Onze nieuwe gids voor de komende 12 dagen is Dedi (wij noemen hem Daddy/papa, dat vind hij erg leuk). Het is een gezellige man die goed Nederlands spreekt. Hij is beter te verstaan dan Jojo in ieder geval. We zijn naar een heel mooi hotel gebracht waar we jammer genoeg maar 1 nacht verblijven. Vanuit de slaapkamer kijk je door een glazen wand de douche met rainshower in. Daarachter is het toilet met melkglas. Ze hebben erg sfeervolle verlichting aangebracht en hier is er zelfs conditioner en bodylotion. Het is hier ook begonnen met regen en onweer, dus het plan om te gaan zwemmen in het buitenzwembad is in het water gevallen. Het is ook al 17u en we hebben best honger (ze eten hier normaal om 19u/19.30u) want tusen de middag heben we alleen op sultana geleefd. Dus zaten we om 17.30u heerlijk in het luxe restaurant van het hotel. Ze hebben hier heerlijke lounch muziek opstaan en enorm vriendelijk personeel. We hebben ervoor gekozen om eens luxe uit eten te gaan en geen gebruik te maken van het lopend buffet. Als voorgereicht kozen we de aspergesoep. Niels had de T-bonesteak met groente & patat en Melanie koos voor verschillende vleesspiesjes met satesaus en rijst in bananenblad met groente. De borden waren erg mooi opgemaakt. Als toetje mocht Melanie een bord met een chocotaartje en choco-ijs (voor de baby, werkt wel ;)
We hebben nog steeds contact met Jojo over de whatsapp, hij mist ons :D. We zijn lekker in ons bed in Jakarta gedoken, net als de 15 miljoen inwoners hier in deze stad.