Las Vegas 28-06 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Niels en Melanie - WaarBenJij.nu Las Vegas 28-06 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Niels en Melanie - WaarBenJij.nu

Las Vegas 28-06

Door: NielsMelanie

Blijf op de hoogte en volg Niels en Melanie

29 Juni 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Eerst naar het ontbijt... ik heb nog nooit zo'n uitgebreid buffet gezein, het leek wel een avondmaal! Fruit, salade, vlees, omelet, broodjes, worstjes, 50 toetjes! en je kan een hoorntje vullen met vrerschillende smaken softijs.
Vandaag gaan we naar de tentoonstelling van de 'Titanic' waar ze o.a. een wrakstuk van het schip hebben liggen. Het mooiste was het decor van de trap bij de klok (de zogeheten grand-staircase(. Je waant je helemaal in de film, prachtig! Het geeft een heel bijzonder gevoel. Jammer dat je geen foto's mag maken en niet hoger dan 5 treden de trap op mag lopen, anders had ik zeker bovenaan de trap bij de klok gaan staan.(al mistte ik dan nog mijn mooie jurk) en Niels onderaan de trap. Superleuk om deze tentoonstelling te hebben meegemaakt. We hebben zelfs op het dek van het schip naar de sterrenhemel gekeken en konden de ijsschots echt aanraken! Ook zagen we het servies en het bestek waarvan sommige voorwerpen misschien wel nooit gebruikt zijn. Er hingen verhalen van passagiers aan de wanden en waarom zij voor de Titanic hadden gekozen. Best heftig om hun verhalen te lezen. In een gangpad van de Titanic waande je je ook in de film. Je kon je heel goed voorstellen dat er een golf water de hoek om kwam en dat je moest rennen voor je leven. of het gedeeldte toe het water zo hoog stond in de gans dat Jack en Rose zich aan de buizen bovenin moesten vastklampen. Bij binnenkomst kregen we allebei een 'boardingpass' mee waar de naam van een passagier op stond, de klasse en waarom diegene met de Titanic meereisde. Aan het einde zie je welke mensen, uit welke klasse er gered zijn en welke niet. Aan de hand van je boardingpass kon je zien of jij zelf gered bent, wij zijn allebei gered:D|

We zijn na de tentoonstelling weer over de strip gaan lopen, heerlijk op een terrasje gezeten met een koud biertje. Nadat we geen voeten meer over hadden van het vele lopen (en toch nog een heel eind terug moesten lopen in de hitte) om bij het monorailstration te komen, zijn we met de monorail naar het hotel gegaan om een frisse duik in het zwembad te nemen. Ze hebben hier 5 lifeguards met reddingsboeien en drijvers rondom het zwembad zitten terwijl het zwembad een halve meter diep en max. 20 meter breed is, dus Niels hoefde zijn zwembandjes niet om en ik kon gerust mijn neus in een boek steken :D
We hebben heerlijk gegeten bij een Italiaans restaurant die family-style serveren. Wij moesten dus goed opletten dat we maar 1 gerecht bestelden met z'n 2en en dan we small. Want dan kreeg je dat gerecht dus voor 2 personen. Als we allebei een big-size gerecht hadden besteld hadden we dus allebei een gerecht voor 4 personen gehad en hadden we het hele casino uit kunnen nodigen bij ons aan tafel. We bestelden een small teramisu- toetje, maar hier hadden wel 4 personen van kunnen eten. In het casino hebben we 's avonds black-jack en roulette aan de tafels gespeeld... en vervolgens deze nacht in de auto geslapen (geintje)

• 30 Juni 2012 - 14:05

Kitty:

WAUW!!! wat een verhalen!
    Maar goed dat jullie niet zijn verdwaald in de woestijn....zo zonder bereik!
    Hoop dat jullie een foto hebben van het Venitiaans restaurant, dat is toch wel heel bijzonder, en dan de Titanic, schitterend.
    Gisteravond even lekker een verwenmoment genoten in jullie ligbad, heerlijk ontspannen, was alleen een beetje jammer dat de buren nogal luidruchtig met 1 stroom aan woorden aanwezig waren.
    Met Diesel en Donna gaat het prima en genieten van het mooie hollandse zomerweer, Diesel is 's avonds bijna niet naar binnen te krijgen.
    Geniet van al het moois jullie nog te wachten staat dan lees ik graag weer jullie belevenissen, Dikke kus van mij en koppies van jullie poezels!

• 30 Juni 2012 - 20:55

Peter De Vries:

Wat valt erverder aan jullie verhalen nog toe te voegen dan "ga zo door" met in detail vermelden van jullie avonturen. Kennen jullie het nummer "Brandend zand" van Anneke Grohnloh? Moest ik aan denken toen ik het verhaal van Death Valley las.En dan de overgang naar dat knotsgekke Las Vegas. Jullie moeten in een malle molen van indrukken zitten. Veel succes met de verwerking ervan. Ik kijk nu alweer uit naar het vervolg van jullie reis.
    Groetjes

• 01 Juli 2012 - 08:53

Christa:

Wat een belevenissen zeg!!
    Leuk verteld ook allemaal, boekwaardig.
    Al die dingen die wij hier op discovery en national geographic zien, mogen jullie nu in het echt beleven.
    Harry is jaloers, dat jullie bij de tentoonstelling van de Titanic zijn geweest! Blijf genieten en ons op de hoogte houden. Ik stuur alles door naar Opa en Gea en naar Priscilla, kunnen ze ook meegenieten. Tot het volgende reisverslag...

• 03 Juli 2012 - 14:24

T.Ann:

Tjonge, jonge, jonge, wat een geweldige reis. Helaas zie ik geen foto's. Staan die er niet op of kijk ik niet goed?
    Op dit moment is het hier 24.5 graad, dus een stuk luchtiger dan bij jullie.
    Ga nu het eten maken, want opa en Thea komen eten. We eten Poolse duiven. Groetjes van ons