Viva Las Vegas 27-06 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Niels en Melanie - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas 27-06 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Niels en Melanie - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas 27-06

Door: NielsMelanie

Blijf op de hoogte en volg Niels en Melanie

29 Juni 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Ook 's morgens is het erg goed te doen hier qua temperatuur. Na het ontbijt gingen we gelijk weer op pad. We zijn de woestijn weer ingereden om bv. de Ubehebe-krater te bekijken. Die is ontstaan door een stoom-explosie. Niels is 'even' omhoog geklommen maar dat is niet zo'n goed idee in de hitte, bij terugkomt dronk hij de hele fles water leeg. Dan door naar Scotties Castle (een buitenhuis midden in de woestijn van een rijke ondernemer). Onderweg kwamen we een coyote tegen waar we, nog net op tijd, een foto van konden maken. Aangekomen bij Scotties Castle hebben we een mooie fotoshoot gedaan en zijn daarna doorgereden naar Las Vegas.
Daar bleek het hotel niet te zijn geboekt en stonden we dus 45 minuten bij de balie zodat ze konden uitzoeken wat het probleem was. Uiteindelijk onze creditcard tevoorschijn getoverd zodat we niet in de auto hoefden te slapen...
Las Vegas is echt een wereld op zich...
Ook hier is het weer 50 graden , er zijn monorails die tussen de stad doorslingeren, een achtbaan tussen de wolkenkrabbers, een hotel/casino in pyramidevorm waar 's avonds uit de top een straal fel licht de hemel in straalt. We zijn langs de 'eiffeltoren' en langs het 'vrijheidsbeeld' gelopen. Er zijn veel verschillende straatartiesten op de strip: van een goochelaar tot Luigi,Mario en Yoshi, van Minnie Mouse tot heel schaars geklede dames, van buzz lightyear tot een Elvis Presley standbeeld waar een jongetje bij ging staan om op de foto met hem te kunnen (zonder dat hij wist dat het een persoon was die stilstond). Moeder zei:' nee, kom maar mee' en terwijl het jongetej wegliep liep het standbeeld achter hem aan. Na een paar meter keek het jongetje om en hij schrok zich dood. Die heeft er vast een trauma aan overgehouden en gaat vanaf nu met een grote boog om standbeelden heen. Er staan om de 2 meter mannen en vrouwen kaartjes van escortdames uit te delen aan mannen die voorbij lopen, daar staat op dat er een dame binnen 20 min. bij je is. Ze duwen de kaartjes onder Niels zijn neus terwijl ik gewoon naast hem loop..
Ook was er een man met een aapje, Captain Jack Spearow, een zwerver met een kat die een zonnebril op had, en nog veel meer bijzondere personen. We zijn de M&M-store ingelopen, hier heb je 4! verdiepingen met allerlei merchandise. Van pyjama tot schaaltjes tot hele buizen met M&M's met alle kleuren van de regenboog. Ook heb je hier heel grote overdekte winkelcentra met alle bekende merken: Gucci, Prada etc. En wat een prachtige gebouwen, de ene is nog mooier dan de andere. Bij het Bellagio hebben ze een waterspektakel met de fonteinen, 's avonds om het kwartier laten ze dit zien. Bij Treasure Island heb je een vulkaan waar ze een ontzettend mooie show met water en vuur hebben. Bij Ceasars Palace zijn de mooiste beelden en fonteinen te vinden in het winkelcentrum. De casino's zijn hier echt enorm groot en daar bovenop bouwen ze dan een supergroot hotel. Wij logeren nu in een kasteel waarvan de gekleurde torens 's avonds oplichten. 'S avonds hebben we ook bij The Venetian gezeten op een plein verder van de Strip af waardoor we ons echt in Venetie waanden. Er waren daar heel leuk verklede mensen, een vrouw met supergrote vleugels aan haar jurk, er waren gondeliers waarmee je door het hele complex heen kon varen en een nar. Je kijkt je ogen uit. Zo kunnen we nog wel uren doorgaan met vertellen, maar laten we het hier maar bij houden.