Death Valley 26-06 - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Niels en Melanie - WaarBenJij.nu Death Valley 26-06 - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Niels en Melanie - WaarBenJij.nu

Death Valley 26-06

Door: NielsMelanie

Blijf op de hoogte en volg Niels en Melanie

29 Juni 2012 | Verenigde Staten, Furnace Creek

Gisteravond hebben we onze handdoekjes en een fles wijn meegenomen om op een berg te klimmen en van het mooie uitzicht te genieten. Vandaag rijden we vanaf de plek met de grootste bomen ter wereld naar de heetste plek ter wereld toe, namelijk naar Death Valley. Dat is op 5,5u rijden vanaf hier, tot nu toe de langste afstand want het 'langste' wat we hebben gereden is ong. 3,5u.
Tijdens het rijden hebben we het spel 'angry squirls' gespeeld. Binnen een aantal meters staken er een stuk of 12 eekhoorns de weg over. Per eekhoorn die je kon ontwijken kreeg je een punt, we hebben alle 12 punten verdiend.
Hierna de moeder van Melanie om 11u 's morgens gebeld (bij jullie was het 20u 's avonds),om haar een fijne verjaardag te wensen en een liedje voor haar te zingen. We hebben net op tijd gebeld want hierna hebben we allebei geen bereik meer gehad met onze telefoons. Melanie heeft de hele weg aan de knop van de radio gedraaid om een zender te vinden die niet stoorde. Af en toe was er een zender die het goed deed maar dit was niet voor lang. Zo hebben we veel verschillende soorten muziek door elkaar heen geluisterd. We zijn in Death Valley uitgestapt bij een uitzichtpunt, daarna weer doorgereden totdat we een plek midden in de woestijn zagen. We zijn de woestijn een klein stukje ingelopen. Dat moet je echt niet op je slippers doen want je voelt het zand door je zolen heen branden, zo heet! Het is hier op dit moment meer dan 50 graden. We hebben foto's gemaakt van de zandduinen en zijn weer verder gereden. Onderweg Niels nog even voor de gek gehouden door te zeggen dat de sinaasappelsap in de fles achterin de auto lag te borrelen :p
Het was net of we een fata morgana zagen, want opeens zagen we overal palmbomen en waren we bij ons hotel aangekomen. We hebben onze spullen naar de kamer gebracht en zijn naar de bar gegaan waar we een biertje en een bak met tortilla-chips bestelden. Hierna hebben we heerlijk zitten relaxen in het zwembad, je bent zo weer opgedroogd als je op je ligstoel ligt want je ligt eigenlijk in een hete fohn door de wind en hitte. Even omgekleed in de kamer en dan door naar het steakhouse, wat erg geod smaakte. 's avonds sterren gekeken op een bankje in de buitenlucht, het was nu heerlijk afgekoeld (lees 37 graden ;))