Sequoia National Park 24-06 - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Niels en Melanie - WaarBenJij.nu Sequoia National Park 24-06 - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Niels en Melanie - WaarBenJij.nu

Sequoia National Park 24-06

Door: NielsMelanie

Blijf op de hoogte en volg Niels en Melanie

25 Juni 2012 | Verenigde Staten, Three Rivers

Howdy,

We waren om 7u al wakker, dus zijn we onze spullen in gaan pakken, hebben ontbeten, nog even jullie leuke reacties bekeken op internet en uitgecheckt bij het hotel. Het is heerlijk om hier te rijden, alles is heel duidelijk aangegeven, de stoplichten staan bv. aan de overkant van het kruispunt zodat je geen kramp in je nek krijgt ls je wilt kijken of het licht al op groen staat. Langs de weg staan eindeloze rijen bomen dat zijn pistachebomen, maar ze verkopen de noten hier bijna niet in de winkel omdat er 99% export naar het buitenland is. We zijn langs Kaweah lake gereden, hebben een fotostop langs de weg gemaakt en zijn verder gereden om een broodje te scoren. Vervolgens zijn we weer terug gereden voor een picknick aan het meer. We hebben het mooiste plekje uitgezocht en hier onze handdoeken uitgespreid om de Griekse wraps op te eten en van het uitzicht te genieten. Hierna doorgereden naar Sequoia National Park, onderweg kwamen we een jong hertje tegen die langs de kant van de weg liep en snel de rotsen op sprong naar een veiliger gebied. We hebben bij een rivier gezeten waar we gewaarschuwd werden voor een dodelijke stroming en 'met gevaar voor eigen leven' weer wat mooie plaatjes geschoten :p
Nu op weg naar de reuze-sequoia's om natuurlijk de General Sherman te bekijken!!! (qua volume de grootste boom ter wereld)
Best uit hun kluiten gegroeide bomen...
supergaaf om te zien, dan voel je je echt een kabouter! We hebben aan 1 van de andere kabouters gevraagd of ze een foto van ons wilden nemen. De Sequoia-bomen zijn heel zacht en klinken hol als je erop klopt. Melanie heeft lekker geboomknuffeld en daarna zijn we weer op pad gegaan.
Op de terugweg zijn we een wieldop verloren, amar we konden niet terug omdat er een rijbaan afgesloten was waardoor er nog maar 1 over was. De auto's beneden werden ong. 20 a 30 minuten tegengehouden zodat de auto's van bovenaf naar beneden konden rijden en andersom. En om nou een uur te gaan wachten totdat je je wieldop hebt gehaald... we hebben er immers nog 3!
Bij het hotel aangekomen zijn we gelijk het zwembad ingedoken. Bij de vorige hotels hebben we ons hier geen tijd voor gegund. Ook heb je overal een jacuzzi. In dit hotel zit zelfs een fitness-ruimte en een sauna. Na heerlijk in het zonnetje te hebben gezeten bij het zwembad zijn we aan de overkant van de straat bij een Mexicaans restaurant gaan zitten. Heerlijk buiten gezeten met fakkels om ons heen en genoten van het eten. De mensen hier (en bijna overal) zijn enorm gastvrij en vriendelijk. Ze helpen je dan ook heel snel en netjes.
Na rozig te zijn geworden van een mexicaans biertje zijn we lekker gaan knorren...zzz...zzz...